ماجرای اعتراض کارگردان«انفرادی»چیست؟

مسعود اطیابی کارگردان فیلم پرفروش انفرادی در واکنش به خارج شدن این فیلم از چرخه اکران گفت: فیلمی که مخاطب خود را دارد باید در چرخه اکران بماند.

فیلم سینمایی «انفرادی» در ژانر کمدی_اکشن به کارگردانی مسعود اطیابی، نویسندگی حمزه صالحی و تهیه کنندگی ابراهیم عامریان در تابستان ۱۳۹۸ تهیه و تولید شد و در هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ در سینماهای سراسر کشور اکران شد و حدود سه هفته‌ای است که از چرخه‌ اکران خارج شده است.

انفرادی پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران است که تا کنون توانسته ۷۷ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش داشته باشد.

آیا انفرادی به چرخه اکران باز می‌گردد؟

سید مسعود اطیابی کارگردان و تهیه‌کننده در خصوص برداشته شدن فیلم انفرادی از چرخه اکران گفت: در حال تلاش هستیم تا اگر بشود و به تقاضای سینماداران فیلم سینمایی انفرادی به اجرا برگردد. به نظرم اشتباه است فیلمی که در سینما مخاطب دارد و به مردم کمک می‌کند از پرده اکران برداشته شود؛ به همین دلیل اگر شورای صنفی موافقت کند، این فیلم در برخی سالن‌های سینمایی نمایش داده میشود، انفرادی به چرخه اجرا باز می‌گردد؛ همچنین پخش کننده‌ ما در حال تلاش است تا انفرادی به پخش برگردد.

خارج شدن انفرادی از چرخه اکران

اطیابی در خصوص بازگشت انفرادی به اکران و زمان اجرای این فیلم گفت: زمان مشخصی برای اجرای مجدد فیلم انفرادی نیست و این فیلم می‌تواند تا عید و تا زمانی که مخاطب دارد روی پرده سینما بماند. نه تنها فیلم ما بلکه هر فیلمی که مخاطب دارد و می‌تواند سالن خود را پر کند باید برای مردم بماند؛ این موضوع طبیعی است و اینکه یک دفعه دستور به قطع اکران می‌شود، روش جذاب و خوبی نیست و عملا هیچ رقابتی برای فیلم‌ها باقی نمی‌ماند؛ در نتیجه سالن‌های سینما خالی می‌مانند، جذابیت اکران‌ها کم می‌شود و اساسا کمکی به حال سینماها و مردم نمی‌شود، زیرا تا زمانی که فیلمی مخاطب خود را دارد باید در اکران بماند و به نظرم دستور قطع اکران این چنین فیلم‌ها درست نیست.

فیلمی که مخاطب خود را دارد باید در چرخه اکران بماند

وی در خصوص اعلام پایان اکران یک فیلم سینمایی یا به هیچ عنوان اکران نشدن مجدد آن فیلم گفت: به نظرم نباید از عبارت به هیچ عنوان استفاده کرد و تا زمانی که مردم فیلمی را می‌پسندند باید روی اکران باشد و هر زمان که فروش خود فیلم به طور طبیعی پایین آمد، خود به خود می‌تواند از چرخه اکران خارج شود؛ اما تا زمانی که یک فیلم در واقع مشتری خود را جذب می‌کند و مخاطب را به سینما می‌کشاند؛ مخاطب نیاز دارد این فیلم باشد و به تماشای آن بنشیند.